معرفی وبلاگ
****وبلاگی جهت پاسخ به سوالات رایانه ای****
قراردادن ترفندهای جالب رایانه ای
(استفاده از مطالب این وبلاگ با ذکر نام وبلاگ بلامانع می باشد،با تشکر)
صفحه ها
دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 313889
تعداد نوشته ها : 158
تعداد نظرات : 48
Rss
طراح قالب
موسسه‌·تبیان
ویرایش شده توسط:
Farshid7

سیاست آمریکا در جنگ تحمیلی پس از بیرون راندن عراقی‌ها در سال 1361 دگرگون شد و دولت ریگان جانب عراق را گرفت. از سال 1362 آمریکا عملیات انسداد را با طرح معاون وزیر امور خارجه به نام ریچارد مورفی اجرا کرد که به منظور کاستن قدرت نظامی و کاهش قدرت اقتصادی ایران برنامه‌ریزی شده بود.

متوقف ساختن صادرات تسلیحات به ایران، ارایه اعتبارات به عراق برای خرید محصولات کشاورزی و غیره از آمریکا، قاچاق اسلحه به ایران به قیمت گزاف و پایین نگه داشتن قیمت نفت از اهداف اقدامات غیرقانونی آمریکا بر ضد ایران در جنگ تحمیلی بوده است.

نخستین درگیری نیروهای آمریکایی با قایق‌های ایرانی

کاسبر واینبرگر وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد قایق‌های مسلح ایران به سوی سه فروند هلی‌کوپتر آمریکایی در خلیج فارس آتش گشودند.

وی ادعای ایران را مبنی بر این ‌که نیروهای ایرانی یک هلی‌کوپتر آمریکایی را منهدم ساخته و به یک فروندکشتی جنگی آمریکایی آسیب رسانده اند تکذیب کرد.

 

نخستین پرچم آمریکا بر فراز کشتی

نخستین پرچم آمریکا برای نخستین بار در 21 جولای سال 1987 بر فراز نفت کش‌های کویتی به اهتزاز درآمد و بدین ترتیب عملیات اسکورت، که در آن زمان عملیات اراده آهنین نامیده می‌شد، آغاز شد.

 

نخستین بیانیه کاخ سفید

نخستین بیانیه کاخ سفید امریکا پیرامون جنگ در 26 سپتامبر 1980 منتشر شد که در آن موضوع جنگ به عنوان محور فرعی و نگرانی آمریکا از عرضه نفت به عنوان موضوع اصلی بیان شده بود.

بویژه که این تهاجم از نظر کاخ سفید درگیری میان دو کشور اعلام شد و آمریکا در این بیانیه هیچ موضعی اتخاذ نکرد.


دسته ها :
1389/6/3 13:43
X