معرفی وبلاگ
****وبلاگی جهت پاسخ به سوالات رایانه ای****
قراردادن ترفندهای جالب رایانه ای
(استفاده از مطالب این وبلاگ با ذکر نام وبلاگ بلامانع می باشد،با تشکر)
صفحه ها
دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 313581
تعداد نوشته ها : 158
تعداد نظرات : 48
Rss
طراح قالب
موسسه‌·تبیان
ویرایش شده توسط:
Farshid7
سوال: ســـلام
قول میـــدم این 2 تا آخــــــــری باشن!
1.  freeze کردن تو Excel یعنی چـــــــــــــی؟؟؟ مثلاً چی کار میـــکنه؟؟؟
2. موارد زیر را انجام دهید (Excel):
الف) مرتب سازی صعودی
ب) بالاترین نمره را در سلول D2 نمایش دهید.

جواب: سلام، من امیدوارم آخرین سوالاتون نباشه چون بعد مدت‌ها بازم دارم سوالات زیادی رو جواب میدم، و اگر میتونید بین دوستاتونم تبلیغ کنید:) و البته یک خواهش دارم، اگر ممکنه یا نام خانوادگی تونو موقع نظر دادن وارد کنید یا یک کلمه مشخص وارد کنید چون زیاد جالب نیست اینجوری "یکی از بازدیدکنندگان" ! و اما جواب ها:

1- قابلیت freeze کردن این امکان را می‌دهد تا یک سطر یا یک ستون و یا چند سطر و ستون را ثابت کنید، یعنی با پیمایش صفحه گسترده excel حرکت نمیکنند و همیشه قابل رویت هستند، مثلا می‌خواهید سطر اول که عنوان جدول می‌باشند را همیشه ببینید و با زیاد شدن سطرها این سطر (سطر اول= تیترها) پیمایش نشود.
2- الف:برای انجام این دوکار ابتدا ناحیه مورد نظر را انتخاب کنید (سطر اول ناحیه انتخابی به صورت خودکتر به عنوان تیترها در نظر گرفته می‌شود) سپس از تب Home و قسمت Editing و Sort&Filter:گزینه Sort A to Z را انتخاب کنید (توسط گزینه Custome Sort می‌توانید تعیین کنید که براساس کدام ستون مرت سازی را انجام دهد).
ب: در سلول D2 این را قرار دهید: (MAX(J3:J5= دقت کنید که داخل پرانتز این تابع باید خانه های مورد نظر مربوط به نمره را قرار دهید که در اینجا من خانه های j3 تا j5 را قرار داده ام.

دسته ها : آموزشی
1393/11/19 21:34
X