معرفی وبلاگ
****وبلاگی جهت پاسخ به سوالات رایانه ای****
قراردادن ترفندهای جالب رایانه ای
(استفاده از مطالب این وبلاگ با ذکر نام وبلاگ بلامانع می باشد،با تشکر)
صفحه ها
دسته
آرشیو
آمار وبلاگ
تعداد بازدید : 313583
تعداد نوشته ها : 158
تعداد نظرات : 48
Rss
طراح قالب
موسسه‌·تبیان
ویرایش شده توسط:
Farshid7

سوال: ســــلام...اگه ممکنه لطف کنید و این سوالا رو جواب بدین (مسیرشو کاملاً مشخص کنید تا متوجــه بشم!)خیـــــــلی ممنون.

جواب: سلام، جواب سوالات به شرح زیر می‌باشند،اگر سوالی بود به صورت نظر در همین پست مطرح کنید.
جواب ها در ادامه مطلب...

windows7:
1. مشخص کنید که ویندوز سیستم، فعال (active) می باشد یا نه؟
2. نوع RAM cpu سیستم را مشخص نمایید؟
جواب: بر روی Computer راست کلیک کرده و انتخاب Properties! به تصویر دقت کنید:


3. گزینه Help را از منوی start حذف نمایید.
جواب: بر روی منوی start راست کلیک کرده و انتخاب Properties سپس در کادر محاوره‌ای باز شده کلید Customize... را کلیک کنید، حال گزینه Help را یافته و تیک کنار آن را برداشته و تمامی کادرها را با Ok ببندید.

4. مشخصات گرافیک سیستم را نشان دهید.
5. رزولیشن سیستم را تغییر دهید.
جواب: بر روی صفحه Desktop راست کلیک کرده و Screen Resolution را انتخاب کنید! به تصویر دقت کنید:


6. زبان سیستم را آشکار و پنان کنید؟
جواب: در منوی start عبارت language را جستجو کنید سپس Change Display Language را کلیک کنید، در کادر باز شده (تب Keyboards and Languages) کلید Change keyboards را کلیک کنید، در کادر باز شده به تب Language Bar رفته و با انتخاب Hidden نوار زبان مخفی و با انتخاب دو گزینه بالایی (یکی در نواروظیفه و دیگری در صفحه) نمایش داده می‌شود.

7. یک میانبر از درایو D در desktop ایجاد کنید.
جواب: بر روی درایوDراست کلیک کرده و گزینه Create Shortcut را کلیک کنید.

8. لیست فایل های استفاده شده اخیر را نمایش دهید. (از منوی start) سپس فایل ها را پاک کنید.
جواب: در صورتی که این گزینه در منوی start وجود ندارد، ابتدا همان مسیر سوال 3 را رفته و این بار گزینه Recent Items را فعال کنید (تیک کنارشو بزارید) و با راست کلیک بر روی Recent Items موجود در منوی start و انتخاب Clear recent items list لیست پاک می‌شود.

9. کاری کنید پس از 20 دقیقه کار نکردن، کلمه Fanni روی سیستم ظاهر شود.
جواب: منظور این سوال همان ScreenSaver است (راست کلیک بر روی صفحه و انتخاب Personalize) و برای نمایش کلمه باید از نوع 3D text استفاده کنید و زمان را نیز بر روی 20دقیقه قرار دهید(برای تغییر متن: بعد از انتخاب نوع screen saver کلید settings سپس custom text).

10. تمامی فایل های نقاشی را از درایو C جستجو کنید.
جواب: (منظور این سوال رو درست متوجه نشدم ولی فرض کردم که پسوند فایل‌های نقاشی png است) وارد درایو Cشده و در داخل نوار جستجو (بالا سمت راست) تایپ کنید *.png

11. برنامه ماشین حساب را طوری زمانبندی کنید که هر روز ساعت 5 به طور خودکار اجرا شود؟
جواب: در منوی start عبارت scheduler را جستجو کنید سپس برنامه Task scheduler را اجرا کنید. در برنامه باز شده از سمت راست گزینه Create Basic Task را کلیک کنید. در کادر باز شده مراحل را طی میکنیم تا زمانبندی مورد نظر برای برنامه ماشین حساب تنظیم شود، ابتدا یک نام و در صورت لزوم یک توضیح بنویسید و Next را کلیک کنید در این مرحله باید زمان اجرا شدن را مشخص کنیم (در این سوال انتخاب Daily برای اجرای هر روز و با Next به مرحله بعد بروید و ساعت را نیز بر روی 5 قرار دهید) با Next به مرحله بعد رفته و با انتخاب Start a program به مرحله بعد رفته و برای اجرای برنامه ماشین حساب عبارت calc.exe را در کادر وارد کرده و به مرحله بعد رفته، در این مرحله خلاصه ای از تنظیمات را مشاهده می‌ کنید و اگر همان چیزی هست که می‌خواهید Finish را کلیک کنید و کار تمام است.

12. کاری کنید که برنامه نقاشی با راه اندازی سیستم به طور خودکار اجرا شود؟
جواب: همان کارهای سوال 11 را انجام داده فقط، در مرحله زمان اجرا شدن را When the computer starts و به جای calc.exe عبارت mspaint.exe را وارد کنید.

13. کاری کنید که برنامه نقاشی هر هفته روزهای دوشنبه و چهارشنبه ساعت 9 بطور خودکار اجرا شود؟
جواب: این سوال نیز مشابه سوال 11 و 12 می‌باشد فقط، در مرحله زمان اجرا شدن weekly را انتخاب و در مرحله بعدیش روزهای مورد نظر و همچنین ساعت را تنظیم کنید.

14. word: یک متن برجسته و سایه دار با نام «فنی و حرفه ای» ایجاد کنید.
جواب: (با office2013) متن مورد نظر را انتخاب و از تب Home و بخش Font توسط Text Effects... (شکل حرف A دارد با جلوه آبی رنگ) حالت مورد نظر را اعمال کنید.
دسته ها : آموزشی
1393/11/4 15:29
X